+31-628638605 saskia@dedigiwijzeres.nl

Delen oftewel Sharing

Binnen Canva kan je je visual op 3 verschillende manieren delen:
1. Delen voor BEWERKEN oftewel Share a link to EDIT
2. Delen voor SJABLOON oftewel Share a link to USE AS TEMPLATE
3. Een koppeling delen om te KIJKEN oftwel Share a link to WATCH

 

Wat gebruik je nu wanneer?

✔️ Je gebruikt de eerste manier als je wil dat iemand aanpassingen in jouw visual doet. Deze andere persoon kan eventueel een kopie van jouw bestand maken om op te slaan in zijn/haar eigen Canva omgeving.
✔️ Je gebruikt de tweede manier als je wil dat jouw originele bestand nooit wordt overschreven door bewerkingen van iemand anders. De persoon waarmee je dit deelt, ontvangt een sjabloon, een kopie van jouw bestand en hij/zij kan deze opslaan in zijn/haar eigen Canva omgeving. Op deze manier kun je bijvoorbeeld jouw Canva template verkopen.
✔️ Je gebruikt de derde manier als je wil dat de persoon waarmee je het bestand deelt alleen kan kijken, maar niks mag aanpassen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld goedkeuring vragen voor een bepaalde visual.

Handig om te weten, hè?!

Nieuwsgierig naar meer Canva Tips?

In m’n cursus CANVA – DÉ TOOL VOOR AL JOUW VISUALS deel ik er onwijs veel. 😍 Misschien denk je… “Ik werk al ’n tijdje met Canva, dan is deze cursus vast niks voor mij.”
Al meerdere advanced gebruikers gingen je voor en ze zeiden allemaal dat ze enorm verrast waren door de tips en trucs die ik ze heb meegegeven. 👍

Nieuwsgierig? Schrijf je nu in! 

SmartMockups en Canva

SmartMockups en Canva

SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...

Lees meer
Rasterweergave op je Smartphone

Rasterweergave op je Smartphone

RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...

Lees meer
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...

Lees meer
SMART

SMART

Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.

Lees meer
De kracht van het algoritme

De kracht van het algoritme

Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.

Lees meer
Whatsapp bellen

Whatsapp bellen

Whatsapp bellenBellen via WhatsApp kan natuurlijk al een tijdje, maar via de desktop was dit nog niet mogelijk. Daar is inmiddels verandering in gekomen. Het is nu namelijk mogelijk om via je desktop zowel privé als beveiligde spraak- en videogesprekken te voeren....

Lees meer
Vraag? Stuur me gerust een Whatsapp