+31-628638605 saskia@dedigiwijzeres.nl

21/90? Habit Tracker is de oplossing 

Ken jij de 21/90 regel al bij een nieuwe gewoonte? Weet jij dat het zo’n 21 dagen kost om iets tot een gewoonte te maken? En 90 dagen om iets nieuws aan te leren? Ben jij wel zo lang bezig geweest? Hoe vaak geef je voor die tijd al op? Zonde van je doel en van de moeite die je er al in heb gestoken toch?

Een habit tracker kan je goed ondersteunen bij het behalen van je doelen. Je kunt het op verschillende manieren gebruiken, maar in deze post zal ik vertellen hoe je een habit tracker inzet om nieuwe doelen te bereiken. Met een habit tracker doe je eigenlijk niets anders dan een gedraging in kaart brengen. In plaats van tekst gebruik je een tabel en symbolen of kleuren.

Waarom werkt een tracker nou zo goed?

1. Een Habit Tracker geeft inzicht.
2. Het werkt enorm motiverend, want je visualiseert je voortgang.
3. Het beloont jezelf, omdat je zo goed bezig bent.

Kortom: Een habit tracker geeft je inzicht in hoe je het doet, stimuleert je om door te zetten én werkt als een instant beloning voor het zetten van die kleine stapjes die zo hard nodig zijn om grootste doelen te halen.

Om je een beetje beeld te geven, heb ik hier onder een voorbeeld hoe je zo’n tracker zou kunnen inzetten… denk maar aan gezond eten, opruimen, water drinken, maar ook dingen als social media posts schrijven, e-mail wegwerken, cursus oppakken en afmaken…

En als je denkt… “Jaaaa, ik wil meteen beginnen! Doe mij die Tracker!!!”….
Dan kun je de Habit Tracker HIER downloaden.

Habit Tracker - De Digiwijzeres
SmartMockups en Canva

SmartMockups en Canva

SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...

Lees meer
Rasterweergave op je Smartphone

Rasterweergave op je Smartphone

RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...

Lees meer
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...

Lees meer
SMART

SMART

Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.

Lees meer
De kracht van het algoritme

De kracht van het algoritme

Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.

Lees meer
Chat openen
Vraag? Stuur me gerust een Whatsapp